Thursday, 28 January 2021

Term 2 Week 4 Year 7/8 Blog

 Year 7&8 Weekly Blog


Parent Notice

On the morning of Wednesday, February 3rd the school will be hosting their Global Play Day. 
โรงเรียนจะจัดงานวันแห่งการเล่นในเช้าวันพุธที่ ๓ กุมภาพันธ์นี้

Language & Literature 

This week in Language and Literature class the children began working on their summative assessments for Unit 3. The learners created an Ebook that is used to represent one myth or legend that they have learned about during Unit 3. They were assessed according to Criterion A: Analysing,  Criterion C: Producing Text and Criterion D: Using Language. For next week, the children will be introduced to their next unit which is about the connection that people form with fictional characters in films and stories which they can then relate back to their own lives. 

วิชาหลักภาษาและวรรณกรรม

ในชั้นเรียนวิชาหลักภาษาและวรรณกรรมสัปดาห์นี้ เด็กๆได้เริ่มทำงานสำหรับการประเมินท้ายหน่วยการเรียนรู้ที่ ๓ นักเรียนสร้างอีบุ๊คที่จะใช้นำเสนอตำนานหรือเรื่องเล่าขานที่พวกเขาได้เรียนรู้ในหน่วยการเรียนรู้ที่ ๓​ พวกเขาจะได้รับการประเมินโดยใช้เกณฑ์การประเมินภาค ก. การวิเคราะห์ เกณฑ์การประเมินภาค ค. การสร้างเนื้อหา และเกณฑ์การประเมินภาค ง. การใช้ภาษา สำหรับสัปดาห์หน้า เด็กๆจะเริ่มเรียนรู้ในหน่วยการเรียนรู้ใหม่ ซึ่งเป็นเรื่องเกี่ยวกับการเชื่อมโยงที่มีรูปแบบของผู้คนโดยมีตัวละครในนวนิยายจากภาพยนตร์และเรื่องราวต่างๆ ที่พวกเขาจะสร้างการเชื่อมโยงไปในชีวิตส่วนตัวของพวกเขาได้






Individuals & Society

For this week the children have been exploring the Roman civilisation and the impact that it has had on society ever since the collapse of the Roman Empire. For next week the children will begin learning about Mayan and Inca civilisation and how it rose to power. 

วิชามนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์

สำหรับสัปดาห์นี้ เด็กๆได้สำรวจเรื่องอารยธรรมโรมันและผลกระทบที่อารยธรรมนั้นมีต่อสังคมนับตั้งแต่การล่มสลายของอาณาจักรโรมัน ในสัปดาห์หน้า เด็กๆจะเริ่มเรียนรู้เรื่องอารยธรรมมายันและอินคา รวมถึงการก่อตั้งของอารยธรรมเหล่านั้นอีกด้วย






Maths

Students have been practising representing data on graphs in order to build their skills in understanding and identifying relationships that can be justified from reports and studies. Students will be applying their skills towards some real-world challenges in sustainability by exploring various articles and studies on endangered species.  

วิชาคณิตศาสตร์

นักเรียนได้ฝึกฝนการแสดงข้อมูลบนแผนภูมิเพื่อสร้างเสริมทักษะของพวกเขาในการเข้าใจและการระบุความสัมพันธ์ที่สามารถปรับเข้ากับรายงานและงานเขียนได้ นักเรียนจะประยุกต์ทักษะของพวกเขาให้เข้ากับความท้าทายในโลกแห่งความเป็นจริงที่มีความยั่งยืน โดยการสำรวจจากบทความและงานเขียนหลากหลายเกี่ยวกับสัตว์ใกล้สูญพันธุ์










Science

Students are continuing to explore the structures and functions of cells as the foundation of life processes. Students have also been learning about the structures of the leaf as a collection of different types of cells and tissues. The lab focus for this week involves the process of photosynthesis, and next week will include the preparation of plant tissue for microscope slides.

วิชาวิทยาศาสตร์

นักเรียนสำรวจโครงสร้างและการทำงานของเซลล์อย่างต่อเนื่อง ซึ่งเป็นพื้นฐานของกระบวนการของสิ่งมีชีวิต นักเรียนยังได้เรียนรู้เกี่ยวกับโครงสร้างของใบไม้ ซึ่งเป็นการรวมรวมข้อมูลเรื่องกลุ่มของเซลล์และะเนื้อเยื่อประเภทต่างๆอีกด้วย การเรียนในห้องทดลองวิทยาศาสตร์ในสัปดาห์นี้มีความเกี่ยวข้องกับกระบวนการสังเคราะห์แสง ซึ่งในสัปดาห์หน้าจะมีการรวมถึงเรื่องการเตรียมเนื้อเยื่อพืชสำหรับการส่องผ่านกล้องจุลทรรศน์
 



















Have a wonderful weekend!

No comments:

Post a Comment

Year 8/9 blog: October 29th issue

Introduction / General comment By Plai, JJ and Maysa We are starting to learn how to edit and make a blog by “ourselves”. We are making it b...