Year 7&8 Weekly Blog
Parent Notice
ข่าวสารถึงผู้ปกครอง
Dear parents,
Thank you for all of your help and support during Term 2 and to make the Songkran Festival successful and enjoyable for all. Today, Friday, April 2nd is the last day of Term 2. The school will be closed for a holiday from April 3rd until April 18th. The school will resume for the first day of Term 3 on Monday, April 19th. On behalf of the MY teaching team, we would like to wish you and your family a happy and healthy Songkran Festival.
เรียนผู้ปกครองทุกท่าน
ขอขอบพระคุณสำหรับการสนับสนุนของท่านตลอดภาคเรียนที่ ๒ นี้ อีกทั้งยังทำให้งานวันสงกรานต์ประสบความสำเร็จและสนุกสนานอีกด้วย ในวันนี้ วันศุกร์ที่ ๒ เมษายน ซึ่งเป็นวันสุดท้ายของการเรียนในภาคเรียนนี้ โรงเรียนจะปิดภาคเรียนตั้งแต่วันที่ ๓ ถึง ๑๘ เมษายน ซึ่งจะเปิดกลับมาอีกครั้งในภาคเรียนที่ ๓ วันที่ ๑๙ เมษายน ในนามของครูผู้สอนระดับชั้นมัธยมศึกษา เราขอให้ทุกท่านพักผ่อนอย่างมีความสุขและสุขภาพดีในวันหยุดสงกรานต์นี้ด้วยครับ
Language & Literature
This week in Language and Literature class the children have been completing their summative assessments. The children have been creating a podcast/audiobook where they had to create a story about a child who was being bullied in school and how they have overcome this issue. The children also worked very hard to prepare for the Student-Led Conferences. When we return in Term 3 the children will be beginning Unit 5 which focuses on advertisements.
วิชาหลักภาษาและวรรณกรรม
สัปดาห์นี้ในชั้นเรียนวิชาหลักภาษาและวรรณกรรม นักเรียนได้รับการประเมินท้ายหน่วยการเรียนรู้ เด็กๆยังได้สร้างพอดคาสต์และหนังสือเสียงที่พวกเขาเขียนเรื่องราวเกี่ยวกับเด็กที่ถูกกลั่นแกล้งที่โรงเรียนและวิธีการที่เด็กคนนั้นเอาชนะปัญหานี้ได้ เด็กๆทำงานกันอย่างหนักเพื่อเตรียมความพร้อมสำหรับการประชุมนำเสนอผลงานของตนเอง หลังจากที่เรากลับมาในภาคเรียนที่ ๓ เด็กๆจะเริ่มหน่วยการเรียนรูที่ ๕ ซึ่งเกี่ยวข้องกับการโฆษณา
Individuals & Society
For this week the children have shared their settlements with the class that they have created. They have explained the different features that they have used in their designs to make their settlements sustainable and successful. When we return in Term 3 the learners will continue to learn more about how settlements evolve over time and how infrastructure is improved to help these settlements succeed and evolve.
วิชามนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์
สำหรับสัปดาห์นี้เด็กๆได้เล่าถึงการตั้งถิ่นฐานที่อยู่ซึ่งพวกเขาได้สร้างขึ้น พวกเขาได้อธิบายคุณสมบัติที่แตกต่างกันที่พวกเขาได้ใช้ในการสรางการตั้งถิ่นฐานที่อยู่ที่ยั่งยืนและประสบความสำเร็จ เมื่อเรากลับมาในภาคเรียนที่ ๓ นักเรียนจะเรียนต่อเรื่องการตั้งถิ่นฐานที่อยู่ ที่วิวัฒนาการตลอดเวลาที่ผ่านมาและโครงสร้างพื้นฐานได้รับการปรับปรุงอย่างไรเพื่อช่วยให้การตั้งถิ่นฐานเหล่านี้ประสบความสำเร็จและมีวิวัฒนาการ
Maths
Students have completed a unit on algebra word problems that involved collecting like terms, multiplication and division with letters and numbers and applying the order of operations to calculations. They are now starting a new unit that will build their skills in calculating area and perimeter for polygons and circles. Students will also learn to construct various angles and polygons using a compass and ruler.
วิชาคณิตศาสตร์
นักเรียนได้ทำหน่วยการเรียนรู้เกี่ยวกับปัญหาคำศัพท์เกี่ยวกับพีชคณิตที่เกี่ยวข้องกับการรวบรวมคำศัพท์การคูณและการหารด้วยตัวอักษรและตัวเลขและนำลำดับการดำเนินการไปใช้ในการคำนวณ ตอนนี้พวกเขากำลังเริ่มหน่วยใหม่ที่จะสร้างทักษะในการคำนวณพื้นที่และเส้นรอบรูปสำหรับรูปหลายเหลี่ยมและวงกลม นักเรียนจะได้เรียนรู้การสร้างมุมและรูปหลายเหลี่ยมต่างๆโดยใช้เข็มทิศและไม้บรรทัด
Science
Students are beginning a new unit that will involve planning a research project. The goal of the project will involve learning about ecosystems and the factors that are necessary in order to maintain a sustainable community. By creating a mesocosm in the lab, students will apply research skills, develop methods and collect data that will be used to support their understanding of the interactions and interdependence between living and non-living things in the environment.
วิชาวิทยาศาสตร์
นักเรียนกำลังเริ่มหน่วยการเรียนรู้ใหม่ที่จะเกี่ยวข้องกับการวางแผนโครงการวิจัย เป้าหมายของโครงการจะเกี่ยวข้องกับการเรียนรู้เกี่ยวกับระบบนิเวศและปัจจัยที่จำเป็นเพื่อรักษาชุมชนที่ยั่งยืน โดยการสร้างสวนขวดแก้วในห้องปฏิบัติการนักเรียนจะใช้ทักษะการวิจัยพัฒนาวิธีการและรวบรวมข้อมูลที่จะใช้เพื่อสนับสนุนความเข้าใจเกี่ยวกับปฏิสัมพันธ์และการพึ่งพาซึ่งกันและกันระหว่างสิ่งมีชีวิตและสิ่งไม่มีชีวิตในสิ่งแวดล้อม
Design
วิชาออกแบบ
No comments:
Post a Comment