Wednesday, 3 March 2021

Term 2 Week 9 Year 7/8 Blog

 Year 7&8 Weekly Blog


International Day Event

On Thursday, March 4th the MY learners took charge to help lead our International Day celebration. They were responsible for organising their performances within their groups. They did an excellent job and had an enjoyable time developing their leadership skills. They acted as good role models for the younger learners. 

ในวันพฤหัสบดีที่ ๔​ มีนาคม นักเรียนมัธยมศึกษาได้มีบทบาทในการเป็นผู้นำกิจกรรมการเฉลิมฉลองวันสากล พวกเขามีหน้าที่รับผิดชอบในการจัดการแสดงภายในกลุ่มย่อยของพวกเขา พวกเขาทำหน้าที่ได้ดีเยี่ยมและสนุกกับช่วงเวลาที่ได้พัฒนาทักษะการเป็นผู้นำ พวกเขาได้แสดงการแบบอย่างที่ดีต่อนักเรียนรุ่นน้องอีกด้วย






Language & Literature 

This week in Language and Literature class the children have been learning about how to analyse the different points of view of being in a dilemma. These children have also been learning how effective a story can be when it is written in 1st person. For next week, the children will be analysing how humour sometimes plays a role in helping families cope with serious situations and health conditions.  

วิชาหลักภาษาและวรรณกรรม

ในชั้นเรียนวิชาหลักภาษาและวรรณกรรมสัปดาห์นี้เด็กๆได้เรียนรู้เกี่ยวกับวิธีการวิเคราะห์มุมมองที่แตกต่างกันของสภาวะกลืนไม่เข้าคายไม่ออก เด็กๆยังได้เรียนรู้อีกว่าเรื่องราวสามารถส่งผลกระทบมากน้อยเพียงใดเมื่อถูกเขียนโดยบุคคลที่หนึ่ง ในสัปดาห์หน้าเด็กๆจะได้วิเคราะห์วิธีที่อารมญ์ขันมีบทบาทที่ช่วยให้ครอบครัวรับมือกับสถานการณ์อันเลวร้ายและสภาวะของสุขภาพในบางครั้งได้








Individuals & Society

For this week the children have been learning about how to analyse different forms of the map. The children also viewed various examples of different maps and worked together to decided if the examples were genuine reflections of each location and if they could be trusted. For next week, the children will be completing a two-part summative assessment where they will display their skills in map creation and use the knowledge they have gained during this unit within their maps. 

วิชามนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์

ในสัปดาห์นี้ เด็กๆได้เรียนรู้วิธีการวิเคราะห์รูปแบบต่างๆของแผนที่ เด็กๆยังได้ดูตัวอย่างแผนที่ประเภทต่างๆและทำงานร่วมกันเป็นกลุ่มเพื่อตัดสินใจว่าตัวอย่างเหล่านั้นเป็นภาพสะท้อนที่แท้จริงของสถานที่นั้นๆ อีกทั้งเราสามารถเชื่อถือตัวอย่างเหล่านั้นได้หรือไม่ ในสัปดาห์หน้าเด็กๆจะทำการประเมินสองส่วนให้เสร็จคือ พวกเขาจะแสดงให้เห็นถึงทักษะในการสร้างแผนที่และการใช้ความรู้ที่ได้รับตลอดการศึกษาในหน่วยการเรียนรู้เรื่องแผนที่นี้







Maths

This week, students are studying algebra word problems in order to apply their skills to real-world problems. They will also be preparing themselves for an assessment that involves creating equations with relevant mathematical elements from a mixture of scenarios. This involves both finding the solutions and commenting on any ambiguities in the questions that would require additional information or explanation. 

วิชาคณิตศาสตร์

ในสัปดาห์นี้นักเรียนได้ศึกษาเรื่องสมการและโจทย์ปัญหา เพื่อที่จะสามารถประยุกต์ทักษะของพวกเขาในสถานการณ์ชีวิตจริง พวกเขายังต้องเตรียมความพร้อมสำหรับการประเมินที่เกี่ยวข้องกับการสร้างสมการที่มีองค์ประกอบทางคณิตศาสตร์จากการผสมผสานของสถานการณ์จำลอง การประเมินนี้เกี่ยวข้องทั้งกับการค้นหาวิธีการแก้โจทย์ปัญหาและการแสดงความคิดเห็นต่อความคลุมเคลือในคำถามที่ต้องการคำอธิบายหรือข้อมูลเพิ่มเติม







Science

Students are investigating energy changes and how energy can be saved or harnessed for our benefit. They will also choose one particular form of energy extraction to investigate, in order to evaluate how and why the uses of energy are affecting the environment, and what types of energy might best meet the needs of society in the future. 

วิชาวิทยาศาสตร์

นักเรียนได้สำรวจการเปลี่ยนแปลงของพลังงานและวิธีการที่พลังงานสามารถถูกจัดเก็บหรือควบคุมเพื่อประโยชน์ของมนุษย์ พวกเขายังต้องเลือกรูปแบบของการสกัดพลังงานหนึ่งอย่าง เพื่อประเมินว่าเหตุใดการใช้พลังงานจึงมีผลกระทบต่อสิ่งแวดล้อม รวมถึงพลังงานประเภทใดที่จะตอบสนองความต้องการของสังคมในอนาคตได้อย่างดีที่สุด









Have a wonderful weekend!




No comments:

Post a Comment

Year 8/9 blog: October 29th issue

Introduction / General comment By Plai, JJ and Maysa We are starting to learn how to edit and make a blog by “ourselves”. We are making it b...